مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» پل هوایی لنکاوی مالزی

پل هوایی لنکاوی مالزی

پل هوایی لنکاوی مالزی

هوایی لنکاوی (Langkawi Sky Bridge) یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های این جزیره و یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها در بین مسافران تور مالزی است. پل معلق لنکاوی در انتهای تله کابین این جزیره و بالای کوه مات سینچانگ قرار گرفته است. این پلِ مخصوص عابران پیاده، به صورت قوس‌دار ساخته شده و حدود 125 متر طول دارد. شاید کمی کلیشه به نظر آید، اما مناظری که از آن بالا می‌توانید ببینید واقعا نفس‌گیر و تمشایی هستند و فرصتی عالی برای عکاسی در اختیارتان قرار می‌دهند.

با داشتن ارتفاع 700 متری از سطح دریا، پل هوایی لنکاوی به راحتی و از طریق سواری تله کابین قابل دسترس است. سفر شما به بالای کوهستان از دهکده شرقی در شمال‌شرقی‌ترین نقطه جزیره نزدیک به پانتای کوک شروع می‌شود. در بالای کوه باد می‌وزد و هوا خنک‌تر است، بنابراین قبل از سوار شدن به تله کابین یک ژاکت گرم بپوشید. مناظری که در مسیر رسیدن به دومین قله بلند جزیره خواهید دید شامل آبشارهای تلاگا توجو و جنگل‌های بارانی سرسبز می‌شوند. بعد از صعود چند صد متری‌تان، تله کابین توقف می‌کند و شما به پل هوایی یعنی آخرین ایستگاه می‌رسید. نزدیک جایی که شما از تله کابین پیاده می‌شوید، چندین غرفه فروش سوغاتی، اسباب‌بازی، خوراکی و نوشیدنی وجود دارند.

آنهایی که ترس از ارتفاع دارند، احتمالا دوست ندارند روی این پل قدم بگذارند اما توجه داشته باشید که پل هوایی لنکاوی کاملا امن بوده و در کناره‌ها با نرده‌های فولادی و صفحه‌های فلزی پوشیده شده است. پل معلق لنکاوی 1.8 متر عرض و دو سکوی مثلثی دارد؛ این سکوها به عنوان محلی برای توقف و لذت بردن از تماشای منظره خارق‌العاده پیش رویتان تعبیه شده‌اند. در آن بالا شما حتی می‌توانید جزیره تاروتائو در تایلند را هم ببینید. قدم زدن روی پل معلق لنکاوی تجربه‌ای خاص و فراموش‌نشدنی برای تمام مسافران تور مالزی خواهد بود، مخصوصا وقتی ببینید که این سازه قوس‌دار 125 متری تنها توسط یک ستون کج نگه داشته شده است. فرصت‌های عکس گرفتن در این نقطه بی‌شمار هستند؛ هوای سرد هم احتمالا به تعداد عکس‌های دسته‌جمعی بیافزاید. غیر از خرید سوغاتی در محل دکه‌های نزدیک به ایستگاه تله کابین، چیز بیشتری غیر از تماشای مناظر شگفت‌انگیز در این محل وجود ندارد. یک نکته جالب برای دوست‌داران فیلم‌های بالیوودی این که آخرین صحنه فیلم پرخرج Don با بازی شاهرخ‌خان در اینجا فیلمبرداری شده است.

جاذبه های گردشگری ساحلی که کمتر به آن ها پرداخته شده! مطلب مرتبط جاذبه های گردشگری ساحلی که کمتر به آن ها پرداخته شده!


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده