بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» غار باتو کوالالامپور

چهارصد میلیون سال قبل، این تپه ها و غارها، در نتیجه چندین دگردیسی زمین شناسی از دریاچه ای ما قبل تاریخ و از سنگ های آهکی تشکیل شدند. اولین کاشفین و ساکنین این تپه بعد از میمون ها، مردمان قبیله " Temuan " بودند، که از ورودی های غار باتو به عنوان پناهگاه استفاده و به طور مخفی در آن زندگی می کردند. در سال ۱۸۶۰ چینی هایی که به مالزی مهاجرت کرده بودند به دنبال اسخراج چلغوز، برای حاصلخیز کردن خاک زمین های کشاورزیشان، به این تپه می آمدند.

غار باتو کوالالامپور,گردشگری مالزی

غار باتو کوالالامپور


ویلیام هوراندی ( William Horandy ) با شناسایی غارها و منتشر کردن مستنداتش در سال ۱۸۷۸ غار باتو را به ثبت رساند و نامش را جاودانه کرد.

سال ها بعد تاجر هندی به نام تامبوسامی ( Thamboosamy ) در بازدیدی که از بزرگترین غار این تپه داشت، تصمیم گرفت از این مکان پرستشگاهی هندو بسازد و آن را پیشکش به خداوند مورگن ( Murugan ) کند.

بنابراین ساخت و ساز آغاز شد. مجسمه ساز ها و نقاش های زبردست، درون و بیرون غارها را با سازه ها و مجسمه های مذهبی تزیین کردند و غار باتو خیلی سریع، به مقصدی برای زائران هندو و گردشگران تبدیل شد.

البته فراموش نکنیم که صاحبان اصلی این غارها، میمون ها بوده و هستند. از همان ابتدا و تا همین امروز که این مکان تبدیل به یک جاذبه توریستی شده و ساخت و سازهای زیادی در آن شکل گرفته.

غار باتو کوالالامپور

غار باتو کوالالامپور

در انتهای پله ها غار معبد یا " Temple cave " قرار دارد.

بعد از بالا آمدن از آن همه پله در گرما، هوای خنک درون یک نعمت است.

فصای بزرگ این غار و سقف صد متری اش، آن را بزرگترین غار این مجموعه کرده که شامل چند زیارتگاه است و تمام دیواره های آن با سازه های مذهبی و مجسمه خدایان تزیین شده.

اما گذشته از جنبه مذهبی، این غار از نظر ساختار طبیعی نیز شگفت انگیز است، پیشنهاد می کنم سر به هوا راه بروید تا حتی ذره ای از این زیبایی را از دست ندهید.

سقف غار گنبدی شکل است و آسمان از میان حفره ای که در آن وجود دارد پیداست.

غار باتو کوالالامپور,گردشگری مالزی

غار باتو کوالالامپور

از همان ابتدای ورود، مجسمه ی غول پیکر خداوندگار مورگن ( Muragan ) توجه همه را جلب می کند.

پیکره ای ۴۲ متری ساخته شده از بتن و فولاد، و روکش شده با ۳۰۰ لیتر طلا، که ساخت آن به دست پانزده مجسمه ساز هندی، سه سال به طول کشید.
هندو ها خداوندگار مورگن را جنگجوی خوبی ها و محافظ خود از شر می دانند و شاید به همین علت است که آن را مانند محافظی بر در غار باتو قرار داده اند.
او با نیزه اش آماده و در قامت یه جنگجو ایستاده و چشم به گردشگران و زائرانی دوخته که روزانه از سراسر دنیا به دیدنش می آیند.

غار باتو کوالالامپور,گردشگری مالزی

غار باتو کوالالامپور

برای رسیدن به این غار باید از یک پلکان 272 پله ای عبور کنید تا به درون غار راه یابید و از زیبائیهای خاص درون غار بازدید نمائید غاری که وقتی به درون آن راه می یابید فکر می کنید که آیا انسانی در ساخت آن دست داشته است یا نه ؟ اما زیبائیهای بکر و طبیعی این محل به هربیننده ای این امر را مسجل می کند که دست توانائی غیر از خداوند قادر به ساخت اینچنین زیبائیهائی نیست.

منبع: کارناوال

وبلاگ سفر به مالزی - malaysia

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده