بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» برج های دوقلو پتروناس

برج های دوقلو یکی از دیدنیهای مالزی است که هر روزه بسیاری از گردشگران تور مالزی از سرتاسر دنیا برای بازدید از این برجها به کوالالامپور سفر می کنند . امروزه این برج های زیبا و معروف با ارتفاع 452 متری خود، به یکی از نمادهای اصلی مالزی و پایتخت آن تبدیل شده است. برج های پتروناس توسط یک معمار برجسته آرژانتینی به نام سزار پلی (César Pelli) ساخته شد.

برج های دوقلو پتروناس

برج های دوقلو پتروناس

برج های دوقلو پتروناس

 

برج های دوقلوی پتروناس یکی ازبهترین دیدنی های کوالالامپور میباشد و از معروف ترین اسمان خراش های جهان به شمار میرود .عمده شهرت این معمار 87 ساله مدیون طراحی ساختمان های بسیار بلند است. ساخت این برج ها هفت سال به طول انجامید.این برج های دوقلو دارای 88 طبقه و 78 آسانسور است و تا قبل از سال 2004 بلندترین سازه ساخت بشر در دنیا به شمار می رفت.

بازدید از این برج های مشهور در برخی روزهای خاص هفته، از ساعت 9 صبح تا 9 شب با پرداخت ورودیه (حداکثر 25 دلار برای بزرگسالان) امکان پذیر است. این بلیط ها محدود هستند و روزانه فقط نصیب 1000 نفر می شود.برج های دوقلوی پتروناس در طبقات 41 و 42 توسط یک پل هوایی (skybridge) به هم متصل شده اند. این پل که از جنس شیشه ساخته شده، ارتباط دو ساختمان را به شکلی زیبا با هم فراهم می کند.

برج های دوقلو پتروناس

برج های دوقلو پتروناس

برج های دوقلو پتروناس

  این پل بزرگترین پل در نوع خود در جهان است و از طریق آن می توان، مناظر دلفریبی از نمای کلی شهر پرزرق و برق کوالالامپور را تماشا کرد.پل آسمان، که در مراحل پایانی ساخت این برج ها به آنها اضافه شد بلندترین پل دو طبقه جهان به شمار می آید و همچنین فرم M مانندی به این مجموعه بخشیده که الهام بخش کلمه مالزی است. تعداد بلیط هایی که هر روزه برای بازدید از این مجموعه در دسترس گردشگران قرار می گیرد محدود است و به کسانی که زودتر در محل حضور پیدا کنند داده می شود.

برج های دوقلو پتروناس

برج های دوقلو پتروناس

برج های دوقلو پتروناس

تاریخچه برج های دوقلو پتروناس:

بعد از توافقات اولیه دولت مالزی، گروه پتروناس و شرکت ملی نفت با یکدیگر، تصمیم بر آن شد که در کوالالامپور یعنی در قلب کشور مالزی سازه ای ساخته شود که به غیر از بلند بودن از برج ویلیس Willis Tower در شیکاگو، نماد ملی کشور مالزی و جذب توریست نیز باشد. لذا در ژانویه سال 1992 معمار برجسته سزار پلی Cesar Pelli ، به همراه همکارانش طرح فعلی برج های دوقلو پتروناسThe Petronas Towers  را شبیه سازی کردند که اتفاقا مورد پسند دولت مالزی قرار گرفت. لذا حفاری به عمق 30 متر در دل زمین در مارس سال 1993 آغاز شد. طبق گزارشات، شب ها حدودا 500 دستگاه کامیون مواد خارج شده از دل زمین را به خانه بازیافت انتقال می‌دادند. پس از آن مرحله بعدی آغاز می شود که از این مرحله به عنوان بلندترین و طولانی ترین فرآیند بتن ریزی در تاریح مالزی یاد می‌شود. 13،200 مترمکعب بتن در مدت زمان 54 ساعت برای هر برج به گودال 30متری ریخته می شود. تعداد 104 ستون فلزی برای ساخت هر برج در نظر گرفته می شود ، به طوریکه کمترین لرزش در هنگام وقوع زمین لرزه را داشته باشد. روند ساخت برج ها ادامه پیدا می‌کند تا در سال 1994 بعد از یکسری آزمایشات سخت و شبیه سازی کردن وقوع باد-بوران و گرداب کار ساخت و سازِ روبنا آغاز می شود. در نهایت در ژوئن سال 1998 کار ساخت برج دوقلو پتروناس در میان شیشه و فولاد به پایان می‌رسد. نکته جالب توجه اینکه در طبقات 41-42 بین برج های دوقلو پتروناس یک پل ساخته شده است. علت ساخت این پل و تکنولوژی مورد استفاده در آن نیز مقاومت بیشتر برج در مقابل همان باد و گردابی  است که با سرعت بسیار بالا شروع به وزیدن می‌کنند و ممکن بود در صورت عدم نصب این پل دو برج در این شرایط آب و هوایی فرو بریزند.

برج های دوقلو پتروناس

برج های دوقلو پتروناس

برج های دوقلو پتروناس

وبلاگ سفر به مالزی - malaysia

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده